דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דקים - משדרגים את החצר 

מאת    [ 30/05/2009 ]

מילים במאמר: 468   [ נצפה 2367 פעמים ]

עם העלייה ברמת החיים בשנים האחרונות הפכו דקים למוצר פופולארי בבתים רבים בישראל. מהם למעשה הדקים? דק הוא ריצפת עץ חיצונית המורכבת על תשתית של קורות מתכת או קורת עץ. דקים בנויים מלוחות העשויים עץ גושני ומורכבים בעזרת ברגים לתשתית בצורה היוצרת משטח אחיד בעל מרווחים.
הדקים פופולאריים במיוחד בשימוש במרפסות ובחצרות של בתים פרטיים ובנוסף נוכל למצוא אותם בריהוט של חללים על פני חוף הים, בבתי קפה, במסעדות ובאולמות אירועים.
ישנם מספר סוגי עצים מהם מורכבים הדקים, חלקם יקרים וחלקם פחות. ניתן להתקין את הדקים בצורה עצמאית וניתן להזמין אנשי מקצוע שיעשו זאת. דקים דורשים טיפול מיוחד על מנת לשרוד לתקופה ממושכת. על כל היבטים הללו ועל היבטים נוספים הקשורים במוצר הפופולארי הזה נעמוד במאמר זה.

דקים - סוגי עץ

השלב הראשון בתהליך הרכבת דקים הוא בחירת סוג העץ. כיום ניתן למצוא מגוון סוגי עץ מהם ניתן להרכיב דקים כאשר הבולטים שבהם הם אורן שנחשב לעץ רך באופן יחסי, איפאה שהוא עץ קשה יותר, עץ טיק שהוא חצי קשה, אירוקו וקומרו שגם הם נחשבים לעצים קשים, תרמו ווד, אורן אמריקאי חצי קשה ואורן אמריקאי לבן-רך עד חצי קשה לאחר ייבוש בתנור.
כל סוגי העץ הללו מתאימים לדקים אך יש לשים להקפיד על כך שיובשו בתנור משום שפעולה זו מונעת את פיתול העץ בהמשך בעת מגע עם גשם, שמש, לחות ועוד. העץ אמור להיות מחוטא בטיפול שאמור למנוע מקרים של דקים המגיעים למצב של ריקבון או הצטברות של מזיקים. העצים מגיעים בחתך עבה שנע בים 30-34 מ"מ.

דקים - בוחרים איש מקצוע

לאחר שבחרנו דקים מסוג העץ העונה על צרכי התקציב והטעם שלנו עלינו לבחור מתקין. ניתן להרכיב דקים באופן עצמאי אך מומלץ להזמין אנשי מקצוע משום שהתקנת דק דורשת מומחיות בחישובי עומסים ובבניית קונסטרוקציות, בחירת סוגי עצים נכונה ובחומרי הגנה מפני השמש.
התקנת דקים כרוכה בהכנת הקרקע על ידי יצירת שיפוע המרחיק מים מין המבנה, ובדיקה יסודית של יעילות מערכת הניקוז על מנת שלא יצטברו מים עומדים בתחתית הדק.
השלב השני הוא קביעת מפלס הדק שנעשה על ידי קדיחה באדמה ויציקת כלונסאות בטון אשר עליהן מותקנת תשתית העץ. השלב האחרון הוא חיבור קורות הכיסוי לתשתית הנעשים על ידי ברגים או פרופילים נסתרים.

תחזוקת הדקים

דקים דורשים תחזוקה על מנת שיוכלו להאריך ימים ולשמש אותנו לטווח ארוך. מכיוון שהם עשויים עץ וחשופים לנזקי מזג האוויר, שינויי טמפרטורות, לחות, גשם או שמש חזקה ונוטים להתייבש או להתבקע מומלץ לבצע בהם ליטוש ושימון אחת לשנה. מומלץ כי איש המקצוע שהתקין את הדק יהיה גם זה שיטפל בו.
ואחרי כל זה הגיע הזמן להתרווח, לשבת עם חברים וליהנות מהבחירה שעשינו. ניתן להשיג היום דקים במחירים השווים לכל כיס, אז אם אתם רוצים לשדרג את החצר או המרפסת אל תהססו - דק איכותי זה בדיוק מה שאתם צריכים.

דקים - עם העליה ברמת החיים שלנו בשנים האחרונות הפכו דקים למוצר פופולרי בבתים רבים בארץ. מהם למעשה הדקים? דק הוא ריצפת עץ חיצונית המורכבת על תשתית של קורות מתכת או קורת עץ.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב